Artmasteracademy Logo

|

RECENZE: ArtMaster Academy – online kurzy (nejen) na hudební nástroje

Přestože školní léta máte možná dávno za sebou, nové dovednosti a znalosti nikdy nejsou na škodu. Obzvláště to platí v případě těch kreativních – tvoření či hra na hudební nástroj dokáží zahnat špatnou náladu či z vás udělat oblíbeného člena party při kempování s přáteli. Pokud jsou pro však noty a akordy španělskou vesnicí a tužku jste naposledy vzali do ruky ve výtvarce v deváté třídě, je snadné se nechat od učení nových dovedností odstrašit. Naštěstí existuje místo, kde se i ti největší stydlíni mohou bez obav pustit do sbírání nových koníčků – online akademie ArtMaster.

Artmaster Homepage

Co je akademie ArtMaster a kdo za ní stojí?

Myšlenka na vznik online akademie doprovázela zakladatele ArtMaster Radima Vysokého už od vysoké, kdy si přivydělával ke studiu učením hry na kytaru. Odtud už nebylo daleko k myšlence založit moderní hudební školu, která vykročí z davu a aplikuje netradiční postupy výuky. Výsledkem jsou zábavné kurzy, na kterých se namísto starých odrhovaček či klasické hudby můžete pustit do učení moderních skladeb, které vás budou bavit.

Přestože v nabídce online školy najdeme i kurz hudební teorie, hlavní myšlenka zůstává stejná – cílem je především to, aby žák dokázal své nově nabyté dovednosti využít v praxi, ať už při brnkání své oblíbené písničky či kreslení ilustrací.

Neméně neotřelý je i výběr lektorů, kteří kurzy vedou. Narazíme mezi nimi totiž na poměrně známá jména. Zatímco v oblasti hudby vás kurzy provede oblíbený Pokáč, zájemci o břichomluvectví se této dovednosti mohou naučit společně s nejslavnějším českým břichomluvcem Zdeňkem Polachem

Pro koho jsou kurzy ArtMaster vhodné?

Vzhledem k obsahu kurzů je ArtMaster skvělou volbou pro úplné začátečníky, kteří s hraním na hudební nástroj (či jiným koníčkem) teprve začínají. Jelikož se jedná o online kurzy, ArtMaster přijde vhod také všem, kteří se ještě necítí na návštěvu kurzů pro veřejnost, či jednoduše mají opravdu nabitý harmonogram a vyžadují určitou časovou flexibilitu. Po zakoupení kurzu totiž získáme neomezený přístup ke všem obsaženým výukovým videím kdykoliv po následující dva roky.

Jedinou nevýhodou může být fakt, že kurzy nejsou nabízeny offline, ani není možné si je stáhnout. Pokud jste si je tedy plánovali vzít s sebou na chatu či na chalupu, abyste měli na učení skutečný klid, nezapomeňte na dostatek mobilních dat. Dobrou zprávou však je, že si lze kurzy přehrát i na mobilním telefonu.

Jak jsou kurzy ArtMaster strukturované?

Jednotlivé kurzy jsou strukturované do několika výukových videí, a to od minimálně deseti do třiceti lekcí. O něco rozsáhlejší jsou již navazující kurzy, které mohou mít lekcí až padesát. Kromě videa na vás v rámci kurzu čekají také doprovodné obrázky, akordové diagramy, vysvětlující texty či PDF zpěvníky. Vhod mohou přijít také užitečné odkazy na externí zdroje a materiály.

Abyste si udělali lepší představu o struktuře kurzu, podívejme se na osnovu kurzu hry na akustickou kytaru pro začátečníky, který jsme pro vás testovali. Kurz obsahuje celkem 11 lekcí:

1. Úvod (Seznámení s nástrojem, popis kytary, jak kytaru správně naladit)
  2. Základy hraní (Jak kytaru držet, styly hraní, trsátko, strumming, hmatník, akordy)
  3. Střídání akordů a první song
  4. D, A, E a dvě nové písničky
  5. Rytmus na 3 doby (3/4 takt)
  6. POP a Country
  7. Powerchordy a Rock’n’Roll
  8. Fingerstyle – Vybrnkávání prsty
  9. Vybrnkávání trsátkem
  10. Baré akordy
  11. EXTRA – 7 videí k nejpoužívanějším rytmům

Nabídka kurzů ArtMaster

Kytara však rozhodně není jediným nástrojem, na který se v rámci kurzů ArtMaster můžete naučit. V nabídce lekcí najdeme například ukulele, piano a klávesy či zpěv. Pokud chcete své znalosti hudby rozšířit, vhod přijde také kurz hudební teorie či produkce hudby v Abletonu. Aspirující umělci mohou vyzkoušet kurz kreslení, případně se pustit do břichomluvectví. Na své si však přijdou i sportovkyně a milovnice tance, na které čeká kurz tzv. Latin Fit, který v sobě spojuje tanec a posilování.

Naše hodnocení akademie ArtMaster

Pokud vás už nebaví hledání tutoriálů na youtube a chtěli byste mít ve výuce nové dovednosti jasnou strukturu, ArtMaster je bezpochyby vhodnou volbou. Kurzy jsou přehledně a jasně strukturované a naučí vás vše, co v začátcích potřebujete vědět. Zároveň se nemusíte bát záplavy nudné teorie – lektoři umí svým výkladem zaujmout i pobavit. Jediným mínusem tak zůstává skutečnost, že stále není k dispozici offline verze, ve které bychom si mohli pustit výuková videa i bez přístupu k internetu.

4.7/5 - (25 votes)

Podobné příspěvky