cashback při nakupování
|

Co je to cashback a jak funguje?

Nakupování na internetu je dnes hitem. Dokonce k němu sklouzli i ti, kteří mu dlouhá léta vzdorovali. Koronavirová pandemie však dala jasně najevo, co bude budoucím trendem. V souvislosti s tržbami na internetu se většina lidí ptá, jestli lze nějakým způsobem ušetřit. Přece jenom při placení v kamenných prodejnách získáváme body nebo samolepky, za které si následně můžeme koupit něco výhodněji nebo za které dostaneme dárek zdarma. V online světě existuje takzvaný cashback.

Co je cashback?

Zejména pro mladou generaci je cashback pojmem důvěrně známým. Využívají ho snad od svého prvního učiněného nákupu na internetu. Najdou se však jedinci, kteří s tímto nemají ještě žádné zkušenosti.

Oficiální definice zní, že je to jedna z možností, jak získat několik procent zpět z úspěšně dokončeného nákupu. Pokud se jakožto zákazník registrujete na nějakém cashback portálu a následně uděláte objednávku na partnerském e-shopu, získat můžete až deset procent z ceny objednávky zpět. A až dosáhnete konkrétní minimální částky, můžete si ji opětovaně vyplatit na váš bankovní účet.

Nulové omezení při nakupování

Bylo by mylné se domnívat, že vás cashback nějak ovlivňuje při nakupování. Kdepak. S cashbackem nakupujete jako obvykle, na cashback portále se vám jen sčítají získaná procenta, která si poté převádíte na bankovní konto, jak již bylo zmíněno.

Výhoda pro všechny strany

Peníze z nákupu zpět jsou skvělý důvod, proč by zákazníci upřednostňující online nakupování měli na cashback kývnout. Nabízí se však otázka, proč do toho jdou internetové obchody? Přece jenom si navrácenými procenty snižují své celkové zisky, nebo ne?

Pokud se na to podíváme z marketingového hlediska, jedná se o zcela logický a výnosný krok. E-shop ke svému fungování potřebuje zákazníky. A jelikož je konkurence na trhu tak obrovská, musí nabídnout víc než ostatní. A cashback se jeví jako skvělá cesta vezmeme-li v potaz, že přivede množství nových kupujících.

Jak funguje cashback

Jak již bylo zmíněno, cashback je výhodný pro všechny strany. Zatímco e-shop přiláká díky možnosti navrátit část z utracené částky nové zákazníky a cashbackový portál z toho získá jisté provize, nakupující se radují z úspory.

E-shop z utržené částky navíc nemusí dávat závratnou sumu. Většinou upustí deset procent a cashbackový portál procenta rozdělí napůl. Pět procent si nechá jako provizi, pět procent zákazník inkasuje zpět. Nemluvíme tedy o ničem jiném než o rozdělení provizí e-shopu čili mluvíme o jisté formě affiliate marketingu.

U českých i zahraničních e-shopů

Cashback je léty prověřený způsob a forma affiliate marketingu, která funguje nejen u nás, ale také v zahraničí. S navrácením provizí se můžete setkat při nakupování v tuzemských e-shopech i při výběru zboží na zahraničních webech.

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *